Thursday, May 20, 2010

Sawang di laman Sesawang

Walaupun banyak perkara berlaku dalam hidup saya seminggu dua ini, saya tidak sempat memperincikannya sama ada realiti atau ilusi. Jadi saya tidak tahu apakah patut saya menulis di blog ini untuk menyatakannya. Saranan Zakir untuk membersihkan sawang di blog ini pun baru saya baca. Nantilah saya bersihkan sendiri... pelan-pelan. Sedang dalam proses mengenali diri. Betulkah saya perlu menjadi begini atau begitu? Betulkah laluan yang saya susuri ini?

Kadang-kadang saya tidak nampak apa-apa di depan mahupun yang di belakang. Apakah yang saya buru dan apakah yang telah saya tinggalkan.

5 comments:

Sham al-Johori said...

Tuan guru,
Tinggi falsafahnya ni. Moga kita sentiasa berada dalam landasan yang dirahmati Allah. Nak kejar dunia, kata iman al-Ghazali, dunia ini seperti biji sawi. Nak kejar akhirat, luasnya tak terjangkau sebab kata iman Syafiee, "akhirat tempat berkumpul semua makhluk Allah," (termasuk raksasa zaman dulu-dulu).
Jom mengembara, tenangkan fikiran...

saleeh rahamad said...

raksasa, ultraman pun ada kat akhirat

Rahimidin Z said...

Aji nak ajak ngembara ke mana?Siap tesis tu dulu, lepas tu pergilah.

S.M. Zakir said...

ilusi atau realiti... bak kata lut antara fiksyen dan realiti sering bergaul (tak caya baca blog tuan aji kita, confuse mana fiksyen mana realitinya kah kah)

yang belakang kita tak tinggal yang depan pun kita tak kejar... yang mana nak dia datang sendiri he he

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.