Thursday, March 18, 2010

Kembara di Tanah Gersang



Pelabuhan Sunda Kelapa di Jakarta, tidak jauh dari Hotel Batavia dan kompleks bangunan VOC zaman Belanda. Kami (saya dan Zakir) meronda di kawasan pelabuhan itu dengan menaiki basikal yang digatih oleh pencari rezeki hanya dengan bayaran 2500 Rp. hampir sejam juga kami dibawa berbasikal. Sudah lama tidak membonceng terasa janggal tapi menyeronokkan.

11 comments:

NIZAM MAT SAARI said...

Kongsi lebih banyak gambar tuan. Seronok juga kalau tuan menulis catatan kembara, berkongsi pengalaman dengan kami yang tidak berpeluang ini.

Uncle Lee said...

Hello Incik Saleeh, I enjoyed looking at your pictures here.
Love that photo of you sitting on the back of the bicycle.
Saya da lama ta'duduk begitu, ha ha.
You have a nice day, best regards, Lee.

Luqman Hakim QA said...

asyik jalan je, tak habaq pun. meragukan tul

Rusdi Abd Rahman said...

Tuan Saleeh,
Baca tajuk entri ini teringat lagu dan lirik kumpulan Kembara, "Kembara di tanah gersang..."

anyss said...

Salam,
Inchik Saleh, 2500rp untuk berjam-jam itu? Ohhh kasihannya mereka!

saleeh rahamad said...

opps 25 ribu sama dengan rm10

lutfi said...

Betul tu man, ni yang meragukan ni

zainal mohd jais said...

Aku pun curiga kat mat saleeh ni..he..he.. tak pernah nak ajak aku...

saleeh rahamad said...

jum pesta buku di jakarta julai ni.ajak tak pernah ikut

S.M. Zakir said...

menurut kata seorang pujangga keraguan itu adalah satu prasangka...

saleeh rahamad said...

dan prasangka itu lebih besar dosanya daripada....